Разгляд зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб ЗАСТ «Прамтрансінвест» (далей – Таварыства) ажыццяўляе ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (далей – Закон).
Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.
Пісьмовыя звароты падаюцца наўмысным (кур’ерам), з дапамогай паштовай сувязі, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.
Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму.
Электронныя звароты падаюцца з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (далей – сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў).
Усе звароты заяўнікаў, якія паступаюць у Таварыства, рэгіструюцца ў дзень іх паступлення ва ўстаноўленым парадку. Звароты заяўнікаў, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней, чым у першы наступны за ім працоўны дзень.
Звароты выкладаюцца заяўнікамі на беларускай ці рускай мове.
Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны дакладным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, дадаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Пісьмовыя звароты грамадзян (за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі) павінны змяшчаць:
Звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
Адказы на звароты даюцца ў тэрміны, устаноўленыя артыкулам 17 Закона.
Тэрмін разгляду звароту лічыцца ў месяцах ці днях, пачынаючы з дня, наступнага за днём яго рэгістрацыі ў Таварыстве.
Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на непрацоўны дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца першы наступны за ім працоўны дзень.
Звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходны здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення вышэйпаказаных дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.
Звароты грамадзян і юрыдычных асоб у выпадках, устаноўленых Законам, могуць быць:
Звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, і заяўнікам накіраваны адказы, за выключэннем выпадкаў, устаноўленых Законам.
Калі адказ па сутнасці пытання, выкладзенага ў звароце, не можа быць дадзены без прадастаўлення інфармацыі, распаўсюджванне і (або) прадастаўленне якой абмежавана, заяўніку накіроўваецца пісьмовы адказ з паведамленнем аб немагчымасці прадастаўлення яму такой інфармацыі.
Звароты прымаюцца да ўвагі і адказы на іх не накіроўваюцца ў выпадках, калі:
Звароты пакідаюцца без разгляду па сутнасці, калі не адпавядаюць патрабаванням, якія прад’яўляюцца да зваротаў у выпадках, калі:
Водгук пісьмовага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы заяўнікам адпаведнай пісьмовай заявы.
Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца праз сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў, пісьмовыя адказы даюцца ў выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.
Адказы на звароты або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў суд, у парадку і тэрміны, устаноўленыя заканадаўствам.